Samodzielny księgowy z programem Optima i Płatnik (od podstaw)
ABY ZAPISAĆ SIĘ NA KURS, PROSIMY O PRZESŁANIE MAILOWO LUB PRZEKAZANIE TELEFONICZNIE DANYCH KONTAKTOWYCH: IMIĘ, NAZWISKO, NUMER TELEFONU, ADRES E-MAIL ORAZ PODANIE NAZWY I TERMINU KURSU NA KTÓRY DOKONYWANY JEST ZAPIS.
BARDZO PROSIMY O WCZEŚNIEJSZE NIE WPŁACANIE ZALICZEK, POINFORMUJEMY PAŃSTWA MAILOWO TERMINIE O OPŁATY REZERWACYJNEJ.
DLA KOGO?
Kurs skierowany jest do osób nie mających wcześniej styczności z księgowością. Kurs adresowany jest do osób pragnących zdobyć wiedzę pozwalającą prowadzić księgowość dużych firm (pełna księgowość) na programie Optima.
CELE SZCZEGÓŁOWE KURSU:
Absolwent szkolenia w zakresie wiedzy:
- Zna rodzaje składek ubezpieczeniowych
- Zna charakterystykę aktywów i pasywów
- Zna zasadę funkcjonowania kont wynikowych
- Zna podstawowe zagadnienia dotyczące podatku dochodowego od osób fizycznych, prawnych i podatku Vat
- Zna zasady prowadzenia w firmie obrotu materiałowego, towarowego i wyrobami gotowymi
- Zna metody amortyzacji
Absolwent szkolenia w zakresie umiejętności:
- Potrafi wypełnić dokumenty zusowskie zgłoszeniowe i rozliczeniowe papierowo i w programie Płatnik
- Potrafi wypełnić deklaracje podatkowe
- Potrafi założyć firmę, wprowadzić dokumenty księgowe ( rachunki, faktury, listy płac, itd.) sporządzić deklaracje podatkowe w programie księgowym Optima Księga Handlowa
- Potrafi pisać schematy księgowe: dotyczące faktur zakupowych, faktur sprzedażowych, amortyzacji, listy płac itd.
- Potrafi stosować metodę LIFO, FIFO
- Potrafi liczyć amortyzację
WYMAGANIA:
Wiedza i umiejętności: elementarna wiedza ekonomiczna, z informatyki - podstawowa umiejętność obsługi komputera. Istotna jest umiejętność analitycznego myślenia oraz predyspozycje do działania na liczbach. Stan zdrowia umożliwiający pracę na komputerze /wymagania od uczestników w zakresie zdrowotnym nie różnią się od wymagań potrzebnych do nauki w szkole uczącej zawodów w zbliżonych kierunkach/.
PROGRAM:
Klasyfikacja i charakterystyka składników majątku i źródeł ich finansowania: 2h
- Szczegółowa charakterystyka aktów (trwałe i obrotowe)
- Szczegółowa charakterystyka pasywów (kapitały własne i obce)
Bilans: 2h
- Pojęcie i wymogi formalne
- Zasady sporządzania
- Zasady bilansowe
Operacje gospodarcze: 2h
- Definicje zdarzenia gospodarczego i operacji gospodarczej - różnice
- Rodzaje operacji gospodarczych
- Dokumentacja operacji gospodarczych- dowody księgowe (rodzaje i ich wypełnianie)
Konto księgowe: 2h
- Definicja i istota konta księgowego (konto teowe)
- Składniki konta księgowego (strony konta,saldo początkowe, saldo końcowe,obroty)
- Konta aktywów i pasywów - zasady działania
- Otwieranie podwójnego, zamykanie kont
- Zasada podwójnego zapisu na kontach
Zestawienie obrotów i sald, jako narzędzie sprawdzania poprawności księgowań (zasady funkcjonowania i sporządzania): 4h
Podatek VAT: 2h
- Idea podatku od wartości dodanej (VAT)
- Pojęcie podatnika VAT i zasady rejestracji
- Deklaracja VAT 7 i VAT -7K
- Ogólna zasada rozliczania podatku należnego i naliczonego
- Zasada księgowania na kontach księgowych, przeksięgowanie VAT-u na koniec miesiąca
- Czynności opodatkowane, rodzaje stawek VAT i zasady ich ustalania
- Zwolnienia z VAT -podmiotowe i przedmiotowe
- Faktury VAT
- Zasady sporządzania faktur VAT
- Ewidencja dla celów podatku VAT
- Rejestr sprzedaży
- Rejestr zakupów
- Ustalanie daty dokonywania odliczeń podatku VAT
- Zasady i terminy sporządzania deklaracji (miesięcznej lub kwartalnej)
- Ustalanie kwot do zapłaty
Konta wynikowe: 1h
- Zasady funkcjonowania kont wynikowych
- Wynik finansowy
- Kategorie wpływające na wynik finansowy - przychody i koszty
Kategorie przychodów i kosztów: 5h
- Szczegółowa charakterystyka przychodów
- Szczegółowa charakterystyka i klasyfikacja kosztów
- Zasady ustalania wyniku finansowego
- Rachunek zysków i strat w zarysie ogólnym
Koszty wg zespołu 4: 8h
- Szczegółowa klasyfikacja i charakterystyka kosztów
- Zasady ustalania wyniku finansowego wg kont zespołu 4
- Rachunek zysków i strat w wariancie porównawczym
Koszty wg zespołu 5: 4h
- Szczegółowa klasyfikacja i charakterystyka kosztów
- Zasady ustalania wyniku finansowego wg kont zespołu 5
- Rachunek zysków i strat w wariancie kalkulacyjnym
Zajęcia komputerowe: PŁATNIK: 8h
- Wprowadzenie płatnika do rejestru płatników
- Kartoteka płatnika
- Wprowadzanie danych ubezpieczonych
- Kartoteka ubezpieczonego
- Zgłoszenie ubezpieczonych do ubezpieczeń społecznych, zdrowotnych zgłoszenie członków rodziny ubezpieczonego do ubezpieczenia zdrowotnego – druki ZUA, ZZA, ZCZA
- Tworzenie dokumentów rozliczeniowych - RZA, RCA, RSA, DRA
- Korekty dokumentów zgłoszeniowych - ZUA, ZIUA
- Korekty dokumentów rozliczeniowych
- Tworzenie zestawu i wysłanie dokumentów
Zajęcia komputerowe: OPTIMA Księga Podatkowa, Płace i Kadry, Środki Trwałe: 16h
- Zakładanie nowej bazy danych
- Omówienie konfiguracji firmy
- Wprowadzenie banków, urzędów, właścicieli
- Wprowadzenie kontrahentów
- Definiowanie rejestrów kasowo-bankowych
- Dodawanie nowych rejestrów kasowo-bankowych
- Definiowanie nowych rejestrów VAT
- Księgowanie faktur zakupowych FVZ i FVS do rejestrów
- Sporządzanie deklaracji VAT-7
- Przenoszenie dokumentów z rejestrów VAT do KPiR
- Zapisy bezpośrednie w KPiR
- Rozliczanie samochodów
- Ewidencja wyposażenia
- Ewidencja środków trwałych
- Naliczanie amortyzacji oraz sporządzanie dokumentów OT i LT
- Zatrudnianie pracowników na umowę o pracę i umów cywilnoprawnych
- Sporządzanie listy płac
- Naliczanie wypłat
- Sporządzanie wydruków
Zajęcia komputerowe: OPTIMA Księga Handlowa, Płace i Kadry, Środki Trwałe: 16h
- Zakładanie nowej bazy
- Omówienie konfiguracji firmy
- Generowanie planu kont
- Omówienie i modyfikacja planu kont
- Wprowadzenie bilansu otwarcia
- Definiowanie nowych rejestrów VAT
- Księgowanie faktur zakupowych FVZ i FVS do rejestrów
- Sporządzanie deklaracji VAT-7
- Przenoszenie dokumentów z rejestrów VAT do dzienników
- Zapisy bezpośrednie w dziennikach
- Ewidencja wyposażenia
- Ewidencja środków trwałych
- Naliczanie amortyzacji oraz sporządzanie dokumentów OT i LT
- Schematy ksiegowe
- Zatrudnianie pracowników na podstawie umowy o pracę i umów cywilnoprawnych
- Sporządzanie listy płac
- Naliczane wypłat
- Sporządzanie wydruków
Ewidencja rozliczeń gotówkowych i bezgotówkowych: 2 h
- Kasa
- Rachunek bankowy
Rozrachunki: 4 h
- Rozrachunki publiczno-prawne
- Rozrachunki z pracownikami
Obrót materiałowy: 4 h
- Pojęcie i klasyfikacja materiałów
- Rodzaje cen ewidencyjnych materiałów
- Zakup materiałów i jego rozliczenie
- Ewidencja rozchodu materiałów
Obrót towarowy: 4 h
- Zakup towarów i jego rozliczenie
- Ewidencja rozchodu towarów
Obrót wyrobami gotowymi: 4 h
- Ewidencja obrotu wyrobami gotowymi
Środki trwałe: 4 h
- Pojęcie i ewidencja środków trwałych
- Środki trwałe: 4 h
- Amortyzacja liniowa i degresywna
- Zakup, sprzedaż, darowizna środka trwałego
Środki trwałe w budowie: 4 h
- Ewidencja nakładów na środki trwałe w budowie
- Koszty bezpośrednie i pośrednie
- Wartość początkowa środków trwałych
Kapitały: 2 h
- Kapitały w różnych formach prawno-organizacyjnych
- Formy wniesienia kapitałów
- Podwyższenie kapitału
Międzyokresowe Rozliczenie Kosztów: 2 h
- Rozliczenia międzyokresowe kosztów: czynne i bierne
- Rozliczenia międzyokresowe przychodów
Zamknięcie ksiąg rachunkowych, ustalenie wyniku finansowego i sporządzanie sprawozdań finansowych: 12 h
Zajęcia komputerowe: OPTIMA Księga Handlowa - zaawansowana: 16 h
-
- Zakładanie nowej bazy
- Omówienie konfiguracji firmy
- Generowanie planu kont
Import usług:
• Ewidencja importu usług w rejestrze VAT
• Generowanie dokumentów wewnętrznych
• Ujęcie importu usług w deklaracji VAT-7Odwrotne obciążenie:
• Ewidencjonowanie faktur, dla których podatnikiem jest nabywca
• Generowanie dokumentów wewnętrznychŚwiadczenie usług w UE:
• Ewidencja sprzedaży usług UE w rejestrze VAT
• Ujęcie sprzedaży usług UE w deklaracji VAT-7Świadczenie usług poza UE:
• Ewidencja eksportu usług w rejestrze VAT
• Ujęcie eksportu usług w deklaracji VAT-7Wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów:
- Ewidencja WNT w rejestrze VAT
- Ujęcie WNT w deklaracji VAT-7 I deklaracji VAT UE
Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów:
- Ewidencja WDT w rejestrze VAT
- Ujęcie WDT w deklaracji VAT-7 I deklaracji VAT UE
Faktury zaliczkowe i faktury końcowe:
• Ewidencja faktur zaliczkowych w rejestrze VAT
• Ewidencja faktur końcowych w rejestrze VAT
• Księgowanie faktur zaliczkowych
• Księgowanie faktur końcowychRejestry i raporty kasowo-bankowe w praktyce:
• Wprowadzenie wyciągu walutowego
- Rozliczenie płatności walutowych
- Różnice kursowe
Rozliczenia międzyokresowe kosztów
Zaawansowane schematy księgowe
Czynności przy zamknięciu miesiąca
Czynności przy zamknięciu roku
Jednolity plik kontrolny
Sporządzanie wydruków
KAŻDY SŁUCHACZ KURSU OTRZYMUJE:
- materiały szkoleniowe oraz wersję demonstracyjną systemu Optima na płycie CD
- serwis kawowy
WARUNKI NAUKI:
- wykłady i ćwiczenia kursu prowadzone są z wykorzystaniem nowoczesnych technik multimedialnych, uzupełniane materiałami księgowymi(druki, dowody księgowe)
- w pracowni księgowości/ kadr i płac każdy uczestnik kursu ma do swojej dyspozycji stanowisko komputerowe wyposażone w materiały i narzędzia oferowane na kursie
- na bieżąco uaktualniane są wersje oprogramowania księgowego
- pracujemy na autorskich programach nauczania
- tematy przedstawiane przez wykładowców na zajęciach są przygotowane i prezentowane tak, aby każdy słuchacz mógł na zajęciach lub w domu samodzielnie wykonać ćwiczenia związane z wykładanym tematem
WYKŁADOWCY:
Nasi wykładowcy posiadają wykształcenie wyższe i uprawnienia pedagogiczne. Są to osoby o wysokich kwalifikacjach zawodowych, posiadający certyfikat księgowy, na co dzień pracujący na najpopularniejszych programach księgowych (Optima, Symfonia, Enova) na stanowiskach samodzielnych i głównych księgowych.
MIEJSCE I CZAS PROWADZENIA ZAJĘĆ:
Wszystkie zajęcia odbywają się w siedzibie firmy
CENA I WARUNKI PŁATNOŚCI:
CO SŁUCHACZ UZYSKUJE PO UKOŃCZENIU KURSU ?
- zaświadczenie MEN o ukończeniu kursu w języku polskim oraz angielskim
- certyfikat Specjalisty ds. rachunkowości kod zawodu: 241103
- certyfikat znajomości SYMFONII Finanse i Księgowość i SYMFONII Środki Trwałe – wydawany przez producenta programu
- certyfikat znajomości OPTIMY Księga Handlowa i Środki Trwałe - wydawany przez producenta programu
Wszystkie zaświadczenia wydawane są po uzyskaniu przez kursanta pozytywnego wyniku z egzaminu końcowego, obecność na zajęciach nie jest obowiązkowa.
GWARANCJA SATYSFAKCJI:
U nas nie stracisz zajęć– bezpłatnie odrabiasz je w innym terminie.
Jeśli nie możesz uczestniczyć w szkoleniu z jakiegokolwiek powodu, napisz do nas e-mail na adres: biuro@kursywkrakowie.pl co najmniej dwa dni przed planowaną nieobecnością. Brak informacji lub nieprzyjście na zajęcia skutkuje bezpowrotną utratą możliwości odrabiania zajęć.
Firma zaproponuje możliwość odrobienia zajęć z inną grupą, zaproponowany termin należy potwierdzić najpóźniej na dwa dni przed, aby nie blokować możliwości odrobienia innym osobom. Nieuczestnictwo w odrabianych zajęciach skutkuje brakiem możliwości odrobienia zajęć w innym terminie.
Pierwszeństwo do udziału w zajęciach mają uczestnicy zapisani na daną edycję.